The TrekEarth Forums - View Single Post - language use in forum threads
View Single Post
Old 11-22-2009, 10:40 AM
guillaumejm guillaumejm is offline
TE Junior Member

Default Re: language use in forum threads

Ok Guys! I'll post a french / english comment

Je voulais juste rappeler une petite mésaventure qu'il m'est arrivé de vivre sur ce site, justement sur un forum. En général mon anglais est correct mais pas toujours suffisant pour exprimer des idées. Un Américain n'arrivant pas à comprendre ce que j'écrivais (et peut-être avec raison) m'a tout simplement écrit : lorsqu'on ne sait pas écrire l'anglais on ne participe pas aux forums en anglais :).
Que me reste-t-il alors si je n'ai pas le droit non plus de participer aux forums en français ????.
je vous laisse méditer.

I just wanted to remind a little bad experiment that happened to meon this site, on a forum. In general my English is correct but not always sufficient to express ideas. An American encountering difficulties to understand what I wrote (and perhaps with reason) just wrote: When you can not write English correctly you have not to participate in english speaking forums :).

So what solutions have I if I have no right not to participate in english forums because of my english and also not in french forums because of english speaking natives ????.
I let you meditate.

JMarc