language use in forum threads - Page 3 - The TrekEarth Forums

Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Closed Thread

Thread Tools Display Modes
Old 11-20-2009, 09:45 AM
Romatou Romatou is offline
Banned

Default Re: language use in forum threads

1 ) au passage :
Avec 201 millions de locuteurs francophones réels dans le monde (évaluation Organisation mondiale de la Francophonie : 2009) et 255 millions de locuteurs comme seconde langue et langue étrangère (incluant l'Afrique noire et le Maghreb) le français est la sixième langue la plus parlée dans le monde . CE QUI N'A AUCUNE
ESPËCE D'IMPORTANCE DANS LE SUJET QUI NOUS AGITE.

2) Les autres langages prévus explicitement dans les conditions d'utilisation de TE sont évidemmement aussi dignes d'interêt et de considération.

3) Il n'a jamais été interdit de faire des notes bilingues

4)" Breaking conservative self-protective language habit by learning more languages is a key to meet other cultures " nothing can be more true !

4 ) Le site étant devenu le terrain de chasse privilégié de la mouche à deux culs ,il est à prévoir que la tendance aux départs n'est pas encore sur le déclin.
Old 11-20-2009, 09:57 AM
pasternak pasternak is offline
TE Junior Member

Francois (and some others), I think you are missing the point here.

The idea is neither to write TE forum threads in the "main language in the world" (because it does not exist), nor to write them in the most spoken language in the world (because then we would have to use Chinese).

The idea is simply to use the language that MOST OF TE MEMBERS would understand. It is just the question of convenience (and mutual respect)...

Cheers!
A
Old 11-20-2009, 10:16 AM
Romatou Romatou is offline
Banned

The idea is never telling somebody what he has to do . Especially when he is ok with the site's rules. That could be another kind of respect.

So long.
Old 11-21-2009, 05:12 PM
emilbo emilbo is offline
TE Junior Member

Salut Alexander,
Je ne vois aucun problème au sujet de la langue sur le forum, que ce soit une langue ou l'autre, moi j'utilise le traducteur suivant: http://www.reverso.net/text_translation.asp?lang=FR, tu n'as qu'a faire "copier" "coller" et la traduction est instantanée.
Bonne journée,
Emilius
Old 11-21-2009, 05:40 PM
Didi's Avatar
Didi Didi is offline
TE Expert

Bonjour Emilius
Le traducteur de Google sur la barre d'outils d'IE8 ou IE7 permet de traduire En une fraction de seconde toute une page d'un site sans être Obligé de faire un copier coller.
Il ya le choix sur une cinquantaine de langues.
Bonne journée
Old 11-22-2009, 10:40 AM
guillaumejm guillaumejm is offline
TE Junior Member

Ok Guys! I'll post a french / english comment

Je voulais juste rappeler une petite mésaventure qu'il m'est arrivé de vivre sur ce site, justement sur un forum. En général mon anglais est correct mais pas toujours suffisant pour exprimer des idées. Un Américain n'arrivant pas à comprendre ce que j'écrivais (et peut-être avec raison) m'a tout simplement écrit : lorsqu'on ne sait pas écrire l'anglais on ne participe pas aux forums en anglais :).
Que me reste-t-il alors si je n'ai pas le droit non plus de participer aux forums en français ????.
je vous laisse méditer.

I just wanted to remind a little bad experiment that happened to meon this site, on a forum. In general my English is correct but not always sufficient to express ideas. An American encountering difficulties to understand what I wrote (and perhaps with reason) just wrote: When you can not write English correctly you have not to participate in english speaking forums :).

So what solutions have I if I have no right not to participate in english forums because of my english and also not in french forums because of english speaking natives ????.
I let you meditate.

JMarc
Old 11-22-2009, 12:31 PM
KLB KLB is offline
TE Expert

Ahahah ! Voilà qui remet bien les pendules à l'heure Jean-Marc.

Merci de ce fabuleux contre-exemple ;o)

Très grande ouverture d'esprit l'interlocuteur en question, dis donc. Chapeau bas ;o)

Karine
Old 11-22-2009, 12:54 PM
oochappan oochappan is offline
TE Expert

Mes félicitation d'ouvrir tes horizons par une autre langue que ta langue maternel. Noticing that you better don't use English if you don't know it well, seems to be only chauvinistic harrassment.

I suppose the origin of the problem lies in a thread called "Coming out", an English title while the discussion was totally in French. So many were mislead by the title alone.

But when someone reveals to be nominated as moderator with an excuse to use French not knowing English well, questions rises if you fit to be moderator. And when a general issue about photos that are deleted, is only addressed to the French community, another question rises about the eventual different modalities used ...

Pity that only a few chauvinists on TE think that they have to impose their French language on a world site as if they are the only one to know culture ... that provokes of course resentment.
Old 11-22-2009, 02:47 PM
KLB KLB is offline
TE Expert

Henk,

Once again, since my thread is noticed, I will answer...
I should not have to justify myself and I am not so concerned with your words Pity that only a few chauvinists on TE think that they have to impose their French language on a world site because all my notes are written both in French and in English. I write my critiques in English, and my participation as a moderator is made also in English. I read it perfectly but I know that I still make a lot of mistakes by writing. However, it's not really a problem since I can make myself understood (I hope so !)...

The "coming out" thread was written in french, because it was an answer to an other subject in which french community was majoritary and the persons mentioned are French.
It's true, the title was in English, but this is a phrase now common in the French language.

But when someone reveals to be nominated as moderator with an excuse to use French not knowing English well, questions rises if you fit to be moderator...
Now, about my place as a moderator, well I don't know. I guess yes since we asked me...
But I wonder if you are the best member to judge that, since your participation on the site is null since 2008-04-14, and you wrote only 4 critiques for this year...
Sorry, but I don't see any point in participating in the life of a site that does not suit you anymore since a long time.

Regards
Karine
Old 11-22-2009, 03:13 PM
guillaumejm guillaumejm is offline
TE Junior Member

Bonjour,

Juste pour dernière ma participation a ce forum. Le petit exemple que j'ai donné, allié aux remarques de nombreux participants comme quoi des traducteurs en lignes fonctionnent plutôt pas mal et sont très rapide d'emploi m'encourage a défendre l'idée suivante:
Il est préférable de s'exprimer dans une langue qu'on maitrise au regard du sujet concerné. Si le traducteur automatique fonctionne correctement, et bien les risques d'incompréhension sont donc limités et n'est-ce pas là le plus important : se comprendre, quelle que soit la langue utilisée?.
Il n'est pas question ici d'élitisme franco français ou quoi que ce soit de ce type. Le monde c'est la diversité. Elle est nécessaire, vitale même. Je ne souhaite pas d'un monde ou tout le monde pense pareil et s'exprime dans la même langue, mais je souhaite que tous nous puissions communiquer et peut-être se comprendre.
:)

Bonne continuation
JMarc

Hello

Just to end my participation in this forum. The little example I gave, coupled with observations of so many participants as how translators in lines running pretty good and very fast encourages me to defend the following idea:
It is better to speak in a language in which you can express correctly ideas. If the automatic translator works well and lower the risks of misunderstanding, isn't it the most important to understand each other, regardless of the language used?.
It is not about French elitism or "Franco français" anything of this kind. The world is diversity. It is necessary, even vital. I do not want a world where everyone thinks the same and speak the same language, but I hope we all can communicate and finally perhaps understand each other.

Best regards
JMarc
Closed Thread

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules