Photos

Photographer's Note

The Sabała Shack, also known as Sabałowka, is the oldest house in Zakopane, built between the eighteenth and nineteenth centuries and has the cottage style that represents the type of Silesian-Spis building. The cottage consists of a room with a bread oven, a basement and a cold room, from the main room (the equivalent of a black room) and from the kumory (white room) with the entrance to the bedroom. Outside the cottage there is an old covered well. The cottage is full of old furniture, tools and tools of everyday life and old family photographs that will make the visit to Sabałowka a fascinating history lesson for everyone.

LA PIU' VECCHIA DI ZAKOPANE

La Sabala Shack, nota anche come Sabalowka, è la casa più antica di Zakopane,costruita a cavallo tra il XVIII e il XIX secolo ed ha lo stile cottage che rappresenta il tipo di edificio Silesiano-Spis. Il cottage è composto da una sala con un forno per il pane, un seminterrato e una stanza fredda, dalla stanza principale (l'equivalente di una stanza nera) e dal kumory (stanza bianca) con l'ingresso alla camera da letto. All'esterno del cottage c'è un vecchio pozzo coperto. Il cottage è pieno di vecchi mobili, attrezzi e attrezzi della vita quotidiana e vecchie fotografie di famiglia che renderanno la visita a Sabalowka un'affascinante lezione di storia per tutti.

Photo Information
Viewed: 424
Points: 74
Discussions
Additional Photos by Luciano Gollini (lousat) Gold Star Critiquer/Gold Star Workshop Editor/Gold Note Writer [C: 12126 W: 126 N: 21924] (111875)
View More Pictures
explore TREKEARTH