Photos

Photographer's Note

The curious laying of this "putto" has captured my attention, because it seems falling while he is running.
The putto is a term that in the art indicates a naked child, almost always male and often represented with the wings, very used in the Baroque one.
The term derives from the Latin putus and in the history of the art is also used from Italian in other languages.
The figure of the putto has been used in allegorical representations or for purposes
purely decorative in repetitive form.
From the antiquity to today they have been used for representing, for example, the childish figure of Eros, the god of the love and in this form is also known as cupido. Examples of such representations are already found in Greek sculptures and reliefs or in paintings in Pompei.
Already in Roman epoch assumes above all often a decorative value, with scenes of busy putti in joky fights, sporting competitions, religious rites or in other activities.
In the WS the square in Trieste with the putto above the fountain.



La curiosa posa di questo "putto" ha catturato la mia attenzione, perchè sembra stia cadendo mentre corre.
Il putto è un termine che nell'arte indica un bambino nudo, quasi sempre di sesso maschile e spesso raffigurato con le ali, molto usato nel barocco.
Il termine deriva dal latino putus e nella storia dell'arte viene usato dall'italiano anche in altre lingue.
La figura del putto è stata utilizzata in raffigurazioni allegoriche o per fini puramente decorativi in forma ripetitiva.
Dall'antichità ad oggi sono stati utilizzati per raffigurare, ad esempio, la figura infantile di Eros, il dio dell'amore e in questa forma è conosciuto anche come cupido. Esempi di tali raffigurazioni si trovano già in sculture e rilievi greci o in pitture di Pompei.
Già in epoca romana assume spesso un valore soprattutto decorativo, con scene di putti impegnati in scherzosi combattimenti, competizioni sportive, riti religiosi o in altre attività.
Nel WS la piazza di Trieste con il putto sopra la fontana.

Photo Information
Viewed: 1996
Points: 82
Discussions
Additional Photos by Paolo Luigi Germano (paololg) Gold Star Critiquer/Gold Star Workshop Editor/Gold Note Writer [C: 2801 W: 365 N: 6435] (31448)
View More Pictures
explore TREKEARTH