Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools

Great Rinie_Hoff 2005-03-09 16:23

HI peter, this is a beauty! I like your composition this way, and the sharpness is excellent.
Do you like this Sigma lens? I'm thinking of buying on elike that

Old 03-10-2005, 02:21 PM
pelib's Avatar
pelib pelib is offline
TE Newbie

Default To Rinie_Hoff: Sigma lens

Hoi Rinie,

Ik ben zelf wel te spreken over de Sigma lenzen.
Ik hen er nu drie, 24-70/2.8 , 70-200/2.8 en een 600/f8.
Het voordeel van f2.8 bij de twee zoomlenzen is dat ie lichtgevoelig is en dat het diafragma gelijk blijft bij in en uitzoomen.
De 600/f8 is een spiegel-lens met een vast diafragma, waarbij je best wel goed weer bij nodig heb. En het scherpstellen is best lastig (moet zeer nauwkeurig werken), als je op 50 meter een vogeltje fotografeer en hij spring op een andere tak, moet je opnieuw scherpstellen.
De 70-200 (nieuw) en de 600mm (2e hands) heb ik via e-bay gekocht, bij de 70-200 scheelde het de helft.
Als je ze een keer wil zien en mee wil fotograferen moet je het zeggen, ik werk in de stad en kan het zo een keer meenemen.
Reply With Quote
Old 03-15-2005, 01:23 PM
Rinie_Hoff's Avatar
Rinie_Hoff Rinie_Hoff is offline
TE Expert

Default Re: To Rinie_Hoff: Sigma lens

Hoi Peter, sorry voor de late reaktie, maar ik had weer geen e-amil alert gekregen, dus ineens dacht ik eraan, om maar eens bij de foto te gaan kijken.
Ik zou er graag een keer 'ns mee schieten, maar IK werk in Delft, en bovendien past 'tie natuurlijk niet op mijn camera.
Ben je tevreden over de kleuren en contrasten enzo?
Het gaat me vooral om de 70-200, want die 2.8 vind ik wel HEEL erg aantrekkelijk. Ik heb nu een Sigma 70-300, die vind ik ook zeker niet slecht. Het voordeel daarvan is dat 'ie een stuk lichter en kleiner is.
Ik heb gezocht p Marktplaats en e-bay naar de 70-200, maar die is bnergens 2de-hands te krijgen.
Jij fotografeert vooral vogels? Dan snap ik wel die 600 mm, digitaal wordt dat dus iets van 900? wow!
dank voor je reaktie, Rinie
Reply With Quote
Old 03-15-2005, 06:11 PM
pelib's Avatar
pelib pelib is offline
TE Newbie

Default Re: To Rinie_Hoff: Sigma lens

Hoi Rinie,
Ik zie dat je de Nikon D70 heb en de Fuji die ik heb heeft ook de Nikon vatting, dus zijn ze uitwisselbaar.
Ik kijk net op ebay.com en gezocht op "sigma 200 nikon" en ze staan er vanaf 300 dollar (nieuw).
Er zijn dag dat ik tot half zes moet werken, dus als jij rond die tijd weer in Rotterdam ben maakt dat niet uit ( ik werkt op de Coolsingel, dus lekker centraal)
Ik hoor het wel.
Gr. Peter
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules