Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools

Great Omorika 2010-02-16 9:05

Hello Amelia, and welcome to TE!

It's nice to see photos from Norway. I have found your note very interesting and useful, thanks. Technically, such photos are always very difficult, because of the way the light is entering the objective, which is quite unpredictable and can be risky. But you have handled the light very well here, giving us a very good explanation about the light pillars too.

The composition Bergenphotos suggested in his Workshop can be considered as an alternative, if you really want to show only the light pillars, because they are only barely visible on the sides. But if you want to have a wider perspective and show the landscape of Norway and a nice sunset, this is the right choice.

It's a lovely shot and great choice for your first post on TE, congratulations!

Greetings, Mira

Old 02-17-2010, 09:37 AM
JCG's Avatar
JCG JCG is offline
TE Senior Member

Default To papagolf21: Toujours gratuit,

l'accès au parc, mais pour le reste ça a augmenté !!! En effet, depuis que tous les premiers dimanches de chaque mois les accès sont gratuits (visite château, Hameau de la Reine, Grand Trianon...), en dehors de cette journée, les prix ont été multipliés par 2. Pour accéder au château désormais il faut débourser 15 € au lieu de 7,50 € avant je crois. Pour ma part et compte tenu de ma proximité du parc et château je me suis pris une carte d'adhérent auprès de la Société des Amis de Versailles pour l'année, 60 € dont environ 40 € sont déductibles des impôts, ça vaut le coup. Avec cette carte j'ai accès quand je veux aux entrées payantes !!! Business is business...

Mes amitiés et à bientôt,

Jean-Charles
Reply With Quote
Old 02-17-2010, 11:38 AM
papagolf21's Avatar
papagolf21 papagolf21 is offline
TE Expert

Default Remerciements !

Cher ami Jean-Charles,
Voilà une réponse de qualité à tous les niveaux.
Eh oui ! la culture n'est pas à la portée de tous ! hormis les premiers dimanches du mois (je suppose que cela doit se bousculer au portillon) !!!
Tu as très bien fait de choisir cette méthode (récupération auprès des impôts) et surtout pas de temps d'attente !!!
Encore merci pour la réponse détaillée.
Amitiés.
Philippe
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules