Forums

Go Back   The TrekEarth Forums >

Notices

Reply

Thread Tools

Great mitternacht 2005-03-06 13:28

This looks like a nice place, but I don't know about the composition here. I think it is a little un-focused, maybe a vertical crop with the tower in the left part of the frame would be better, I'll try a workshop. The two kids at the bottom add some life to the picture in a nice way.

Simon

Old 03-06-2005, 09:40 PM
chinchini's Avatar
chinchini chinchini is offline
TE Expert

Default To mitternacht: Bonsoir Simon,

Merci pour ta visite.
La présentation de ce village est très délicate, difficile car il est situé dans un creu de montagne. J'ai voulu le présenter par sa place centrale avec l'église qui est le point fort.
Je ne taille jamais les images des villages car je veux les présenter tels qu'ils sont, plus pour ceux qui veulent découvrir la CORSE qui est une île encore préservée du béton, que pour la photographie en elle-même.
Constate sur mes autres photos de villages corses que les maisons sont quelquefois difficiles à observer car je présente souvent des vues d'ensemble, du village dans son environnement naturel.
Ceci dit, ton WS devient parfait pour ne présenter que l'église.
Je garde quand même la préférence pour la couleur.
Amicalement/Pierre
Reply With Quote
Old 03-06-2005, 09:53 PM
mitternacht's Avatar
mitternacht mitternacht is offline
TE Junior Member

Default Re: To mitternacht: Bonsoir Simon,

Hi,
I definitely see your point and I agree that there is a lot of merit in having pictures that show an environment, and that is much what TE is about. My WS was only meant to give an alternative from an aesthetic point of view.

(I hope I understood your french correctly)
Simon
Reply With Quote
Reply

Thread Tools

Posting Rules